maandag 13 juni 2011

first few days



OMG :) ik weet niet eens waar ik moet beginnen, ik zit nu in Santa Monica op mijn nieuwe macbook air en ik weet niet eens waar ik moet beginnen, ik heb het gevoel als of ik hier al weken ben..... maar laat ik beginnen bij het begin.

Nadat ik al mijn lieve vriendjes en familie gedag had gezegd op Schiphol was het al super snel tijd om te gaan boarden. We zaten super relaxed in het vliegtuig gelijk waar je binnenkwam konden wij gaan zitten en nieuwsgierig als ik ben heb ik maar gelijk al mijn cadeautjes uitgepakt. Ik moest wel een paar traantjes laten alles was zo super lief! Automatisch had ik gelijk de aandacht van alle stewards en stewardessen die alle wilden weten super handig want we kregen steeds alles als eerste en ze kwamen de hele tijd vragen hoe het ging haha vervolgens waren we ook als eerste het vliegtuig uit en toen was ik ineens in LA! 

Alles ging daarna vrij soepel en we konden onze geweldige huur auto ophalen. we hebben een witte Dodge charger, het is een mega dikke pooier bak haha. Vervolgens zijn we naar ons hotel gereden in Santa Monica en daarna zijn we de stad een beetje gaan verkennen. Toen ik elf was zijn we hier ook geweest en we hebben alles weer een keer goed bekeken, de stranden en de winkelstraat, echt flagshipstores van alles en na het avondeten kon ik mijn nieuwsgierigheid niet meer bedwingen en zijn we doorgereden naar DE plek, USC.

USC overtreft al mijn verwachtingen, vanaf de eerste seconde wist ik dat dit mijn plek is en dat ik het hier geweldig ga hebben. De universiteit is zo ontzettend mooi, ik had natuurlijk alle foto's al bekeken maar dit overtreft echt al mijn verwachtingen. Alles is nieuw, schoon en past prachtig in het plaatje. we hebben donderdag avond alleen een beetje rondgelopen want de jetlag begon echt keihard op te spelen.

Vrijdag waren we alweer heel vroeg uit de veren en zijn we naar de bank of 
America geweest en hebben we een rekening geopend, het eerste stapje als amerikaan zijnde ;) vervolgens hadden we een afspraak op USC en zijn we daarheen gegaan. * USC is zo groot dat je er eigenlijk nooit van weg hoeft. op de campus zijn tientalle restaurantjes en bars, verschillende sportgelegenheden, er zijn iedere dag concerten, wekelijks worden er mensen uitgenodigd om ander soort optredens te verzorgen, er zijn meerdere theaters en filmzalen. Iets voor de officiele campus ligt een heel shopping gebied waar ook echt alle voorzienningen aanwezig zijn en mijn huisje is ook op een steenworp afstand. * Terug naar de rondleiding, vanaf het moment van de rondleiding ben ik eigenlijk non stop gefeliciteerd door de een na de ander, het is veel bijzonderder dan ik dacht om toegelaten te zijn op USC. Mensen in winkels op straat iedereen die een praatje maakt en hoort waar ik naar school ga feliciteert me spontaan. Zo ook het meisje van de rondleiding, Amanda een all american girl die ons de hee campus heeft laten zien en allemaal leuke feitjes heeft verteld, zo heeft USC bijvoorbeeld een supergroot gebouw speciaal voor alle sportprijzen en als USC een land zou zijn zouden ze als 13e geranked zijn op de olympische spelen. Iedere spelen worden er verschillende medailles gehaald en de afgelopen honderd jaar was dat altijd minimaal 1 gouden per spelen. de sport faciliteiten zijn dan ook geweldig. Annenberg de school waar ik mijn lessen ga volgen is gebouwd in een art-deco stijl en voorzien van alle media faciliteiten die je maar kan bedenken. Ze hebben een eigen tv station, radio, krant en verschillende online media. Super vet dus allemaal. Daarnaast heeft USC ook nog een paar supergave dingen zo geeft Steven Spielberg regelmatig college en heeft samen met George Lucas zelfs de filmacademie gedoneerd, dit is dan ook het mooiste gebouw van USC. Ook wordt hier een film critics college gegeven waarbij je een uur les hebt, vervolgens naar de wereldpremiere van een film kijkt en er daarna met de makers over gaat discussieren. Films als LOTR en Twilight zijn dan ook op USC in premiere gegaan, hoe vet is dat! Ook heb je APP ontwikkel college waarin je je eigen app kan maken en deze vervolgens kan uitbrengen onder je eigen naam. Ik kan nog wel uren doorgaan over alle feitjes maar dat zal ik jullie besparen.

Na de rondleiding zijn we vanalles gaan regelen. De service hier op school is ook niet normaal, zodra ik me ergens voorstelde werd het werk neergelegd werd ik uitgebreid gefeliciteerd en hielpen ze me met alles wat ik maar nodig had. Met als gevolg dat we nu een week eerder klaar zijn met het regelen van alle dingen. Ik heb nu al mn student ID card, ik ben overal geregistreerd en ik heb al mijn vragen kunnen stellen en ik ken de weg al, reuze handig allemaal. 

Omdat we zo super snel waren hadden we zaterdag uitgebreid de tijd om te shoppen en rond te kijken, we zijn in Hollywood geweest, de Grove, de Farmersmarket, Beverlyhills (waar ik het niet kon laten een starmap te kopen, we hebben dus de hekken van verschillende celebs bewonderd haha) ook zijn we dankzijn onze geweldige nieuwe tomtom super dichtbij de Hollywood sig gekomen waar we de verplichte foto's hebben kunnen maken.  Ook hebben we de Hollywood walk of fame maar even afgelopen. 


Zondag hebben we op z'n Amerikaans een paar honderd mile gereden en zijn we via de kust helemaal naar San Diego gereden. Voor de Mtv kijkers, we zijn naar Laguna Beach geweest, NewPort en San Clemente. Super mooi allemaal en echt heerlijke stranden. San Diego zelf vonden we alleen een stuk minder mooi. 




Vandaag zijn we weer naar USC geweest om de laatste dingen te regelen en nog steeds verbazen we ons erover hoe ontzettend behulpzaam iedereen is. Er wordt even een telefoontje gepleegd en er gaan talloze deuren voor je open. Vervolgens heb ik de benodigde USC kleding gekocht, sorry eef, maar de school spirit hier is zo sterk dat is echt mega aanstekelijk. Waar je in LA ook loopt en LA is echt mega je ziet altijd wel iemand met een USC trui of t-shirt. Als je zo iemand ziet steek je twee vingers in de lucht in een soort van peace teken en zeg je FIGHT ON. Het peace teken staat bij ons voor victory want usc is nou eenmaal het beste ;) Eerst moest ik er nog even aanwennen maar het is zeker iets wat ik heel snel zal oppakken haha. Ik kan niet wachten op de eerste game day want dat schijnt dus helemaal geweldig te zijn.  De trots hier is echt niet te beschrijven. Vervolgens was de applestore aan de beurt waar ik mijn lieve macbook air, een ipod en een printer heb aangeschaft. als student krijg je die laatste twee gratis :) Binnenkort krijg ik apple-les dus daarna begrijp ik er waarschijnlijk een stuk meer van. ook heb ik mijn eerste vriend gemaakt inclusief nummer gescoord;) Ben, mijn apple helper is een aspiring actor en singer, hahah typisch LA dus maar ja leuk voor de optredens dus! Vervolgens dan ook mijn witte iphone 4 wat superveel moeite kostte maar hij is er. Intenationaal bellen gaat nog even niet maar ik krijg een app waarmee dat binnenkort gratis kan :) er moet nog het een en ander geinstaleerd worden maar dat gaat nog twee weken duren want morgen aan we reizen!


Newport Beach 

Laguna Beach



San Clemente

Coastal Highway



Omdat alles zo spupersnel is gegaan gaan we morgen al reizen. We willen via Palm Springs naar Vegas rijden en dan via de national parks zo ver mogelijk naar San Fransisco en dan weer terug naar LA om vlak voor school de laatste spullen te kopen voor school.

Mijn volgende blogs gaan wat sneller komen en zullen minder lang zijn :) Ik ben helemaal happy hier er is buiten het feit dat jullie hier niet zijn maar 1 nadeel: het weer.... Ik dacht tropisch maar dat is dus absoluut niet zo. Er is hier nu iets wat june gloom heet, dit betekend dat er de hele tijd mist is behalve midden op de dag het is dan ook nog niet echt warmer dan 22/23 graden geweest en 's ochtends is het gewoon koud. Dit moet de komende weken gaan oplossen dus dat hoop ik dan maar.... in Vegas is het 40 graden dus dat is beter voor mij haha






miss u guys xoxo

1 opmerking:

  1. Whahahaha fantastisch je verhaal! Goed om te horen dat je he-le-maal op je plek bent, had ook niet anders verwacht haha! Njoy sweety, groetjes aan je daddy en keep us posted! Kusss

    BeantwoordenVerwijderen