dinsdag 28 juni 2011

Real LA life

Waar was ik gebleven... o ja ik zou vertellen over m'n favoriete tv vermaak; een rechtszaak over een moeder van in de twintig die haar 2 jarige dochter vermoord zou hebben. De moeder, Casey Anthony, heeft de in de afgelopen twee jaar meer gelogen dan Jornan van der Sloot en haar zaak wordt dan ook met de Holloway zaak vergeleken. Het proces rondom deze dood is zo populair dat het 24/7 wordt uitgezonden op minimaal drie kanalen en verder komt het de hele dag door langs. Ze zou haar kind hebben vermoord een maand in dr achterbak hebben gehouden en vervolgens hebben begraven in een bos. In de tijd dat ze nog niet was gevonden is Casey keihard gaan feesten en heeft ze allemaal rare dingen gedaan, ik denk dan ook dat ze schuldig is. Het is echt fascinerend hoe dat hier allemaal gaat met een jury die al weken wordt afgezonderd enz. maar genoeg daarover back to my life :)


Zondag ochtend werd ik wakker en bij het ontbijt vertelde papa die al een ochtend wandeling er op had zitten, dat er van alles aan de hand was buiten, weg afzettingen dure auto's en dat kan maar 1 ding betekenen er is een award show aan de gang! Wie mij kent weet ik dat ik het dan niet kan laten om te gaan kijken dus na het winkelen, waar ik zo op terug kom,  zijn we bij het Shrine auditorium gaan kijken. Dit theater zit recht tegenover mijn summerhousing dus dat is wel echt typisch iets voor mij haha. Eerst hadden we wat aan de achterkant gekeken bij alle trailers van de sterren en daarna zijn we om het hele terrein heen gelopen en kwamen we bij de ingang waar heel veel mensen zich hadden verzameld om een glimp van hun idool op te vangen. Het was ook best een big-deal want het waren de Black Entertainment Television Awards, dat verklaarde ook wel waarom er allemaal zwarte mensen bij de ingang stonden, er alleen maar zwarte mensen waren uitgenodigd en ook alle sterren toch minimaal een tintje hadden. Het was best wel heel grappig om zoiets in het echt te zien. De line-up van de award show was ook niet mis: Beyonce, Lil' Wayne, Rick Ross, Rihanna, Ne-Yo, Drake, DJ Khaled, Alicia Keys, Bruno Mars, Kelly Rowland, Chris Brown, Jill Scott, Trey Songz, Mary J. Blige en nog een heleboel andere. Ik heb ook best wel veel sterren naar binnen zien gaan haha met dank aan alle meiden die ineens keihard iemands naam gingen schreeuwen zodat wij wisten waar we moesten kijken haha. Helaas heb ik de komst van Justin Bieber gemist want na een half uur waren we het toch wel zat, een klein baal momentje dus ;) Wat ik dan wel weer heel apart vond was dat Chris Brown bij dit publiek het populairst was, ondanks alles wat er is gebeurd tussen hem en Rihanna...

Hier werd heel hard om gegild, geen idee wie het is...

Rick Ross

de presentatrice van de BET awards

Ne-Yo

Dergelijke shows zijn heel vaak op USC, er zijn zelfs meer dan 500 concerten per jaar dus ik hoef me nooit te vervelen! Zondag avond ben ik met papa naar het beroemde L.A LIVE gegaan. Een mega entertainment centrum met onder andere het hoofdkantoor van AEG, waar ik hopelijk ooit werk :D, het Staple centre, home of the LA Lakers, het Nokia Theatre, bioscopen, restaurants waaronder Katsuya (bekend uit The Hills!) en nachtclubs. Hier zijn we naar de film Bad Teacher geweest van Cameron Diaz, echt een onwijze aanrader, we hebben echt keihard gelachen, stukken beter dan hangover 2. Uiteraard hadden we ook wat te drinken besteld, een small cola wat dan een beker is die je niet ineen in 1 hand kan houden en ongeveer twee kilo weegt door al het ijs wat erin zit maar je doet er dus wel lekker lang mee. Iig een goede afleiding zo vlakvoor de eerste officiele dag!

Maandag hebben zijn we eerst naar mn postbus gegaan waar ik mijn eerste post heb  kunnen ontvangen waar maar liefst 3 rekeningen in zaten! Vervolgens hebben we nog wat bank zaken geregeld en daarna heb ik mezelf ingechecked in mijn onderkomen voor de komende twee maanden. Het is letterlijk alsof je een film in  bent gestapt en alle cliches zijn zo waar. Ik deel mijn appartement met twee Taiwanese meisjes en maandag komt er nog een derde bij die op mijn kamer komt. Nu kan ik dus nog ff alleen slapen :) De meisjes zijn best aardig, Grace en Mindy maar hun engels is nog maar matig dus echt diepe gesprekken zijn het niet. OOk een hilarisch moment, ik had een doosje tampons in een la gestopt en een van de twee wist niet wat ze zag, ze vroeg wat zijn dat? Dus ik uitleggen, anyway in Taiwan gebruiken ze alleen maandverband vanwege iets met sexualiteit als ik het goed begrepen heb haha. Gister zijn we met z'n alle uit eten gegaan en heb ik zo een beetje iedereen gezien. Er zijn twee italiaanse jonges, Nikolo en Achilos en die zijn super aardig en er is een Duits meisje Julia die zit op het zelfde taalniveau als ik dus dat is wel makkelijk. Verder is iedereen Taiwanees, Chinees of Koreaans en ze spreken allemaal Chinees met elkaar dus dat is totaal niet te volgen maar dat zal deze week nog wel veranderen. 'S avonds heb ik mijn kamertje ingericht en ik voel me er al behoorlijk thuis. Ik kon alleen totaal niet slapen van alle nieuwe geluiden maar ja dat hoort er dan weer bij. 





Vandaag was het dan zo ver, de eerste officiele schooldag! We moesten om 8 uur voor ons gebouw verzamelen en daarna hadden we paspoort controle, en een korte introductie, waarna we naar een mega auditorium moesten voor de eerste test. Eerst hebben we nog een zogeheten icebreaker gedaan, binnen drie minuten moest je je aan drie mensen voorstellen uit 3 verschillende landen, voor mij niet zo moeilijk want iedereen komt uit een ander land. Vervolgens begon de test, je moest in een half uur een essay schrijven over een beroemdheid die je zou willen ontmoeten, waarom en wat je hem of haar zou willen vertellen. Ik heb geschreven over Richard Branson en het ging best makkelijk ik was ruim binnen de tijd klaar. Vervolgens had je nog honderd vragen over gramatica, woordenschat, luistervaardigheid en leesvaardigheid van de honderd vragen ben ik er over twee niet helemaal zeker en de rest ging volgens mij best goed dus ik ben wel tevreden. Morgen krijgen we de uitslag en hoor je op welk niveau je komt, ik hoop op level 5 of 6 dat zijn de twee hoogste , dus duimen maar. Ook kan je allerlei prijzen winnen, voor de hoogste cijfers, beste inzet, 100% aanwezigheid en betrokkenheid, dus je begrijpt ik heb mn gameface on! Vervolgens hebben we gelunched en heb ik gezellig met de RA's gepraat. Dit zijn Residential Advisors die bij ons in de dorms wonen en ons helpen met alles wat je maar wil en meegaan op activiteiten enz. Daarna nog een korte rondleiding en nu zit ik nog even gezellig bij mn pappie voordat ik over een half uurtje een verplichte meeting heb op mn dorm.  

Morgen krijgen we nog allerlei uitleggen en dingen en worden de groepen samengesteld dus dat zijn weer allemaal nieuwe dingen om naar uit te kijken.

Om m'n kamertje en straks mn eigen huisje gevuld te krijgen zijn we wel drie keer naar de Target geweest wat er ongeveer zo uit zag: 



Ook heb ik een fiets gekocht vandaag, een beachcruiser in zilver-chroom met baby roze velgen, een zwart zadel, een wit mandje, een donker roze voorwiel en een wit achterwiel, hij is echt super leuk!

Fight on! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten