vrijdag 1 juli 2011

Back to school

traveler.jpgNou daar zit ik dan op m'n dorm, papa vertrekt morgen vroeg en dan gaat het allemaal echt beginnen!

Ik heb m'n eerste lesdagen inmiddels gehad en deze week was behoorlijk pittig. Dinsdag hadden we een plaatsingsexamen, hier heb ik het hoogste niveau bij gehaald met als resultaat dat ik nu level 6 ben en de lessen echt mega moeilijk zijn. Dinsdag en woensdag bestond vooral uit introductie en uitleg van verschillende dingen. Dat gaat van de verkeersregels tot en met de gezondheid. 

Donderdag begon het dan echt, ik begon met grammar en daarna oral skills. De leraren zijn geweldig en super goed! Dezelfde dag heb ik gelijk een verrassingstoets gehad, een essay opdracht en een presentatie. Het begint dus gelijk goed allemaal. Iedereen zit op verschillende niveaus en krijgt dus ook andere lessen op een ander niveau. Wel lunchen we vaak samen wat super gezellig is! Daarnaast had ik donderdagavond een hele belangrijk afspraak op Annenberg. Ik vond het best wel spannend want het ging over de vakken die ik ga nemen volgende periode en hoe zwaar het allemaal gaat worden. Ik heb uiteindelijk gekozen voor een vak wat me helpt bij het ontwikkelen van mijn leiderschapskwaliteiten en een vak wat zich richt op entertainment. Dit laatste vak wordt gegeven door David Craig een soort god op het gebied van entertainment dus ik kan bijna niet wachten.

Naast mn gewone vakken volg ik een speciaal Annenberg traject om me voor te bereiden op mn master, das echt heel erg pittig. De andere zijn namelijk al zes weken bezig dus of ik dat even wil inhalen... dat wordt dus lekker lezen dit weekend. 

Deze week was papa er natuurlijk nog dus na school spraken we elke dag af om de laatste dingen te regelen. 

Verder trek ik heel veel op met mijn Italiaanse vrienden Nicolo en Achille ze zijn allebei ongeveer 2 meter dus als ik met hun loop voel ik me een super klein meisje haha. Daarnaast zit er nog een Duits meisje in mn klas Julia waar ik ook veel mee om ga. Dan is er Laura uit Mexico city waar ik mee in de Annenberg klas zit en straks ook mn master mee ga volgen. Daarnaast is er nog een hele groep uit Kazachstan en Saoudi Arabiƫ, namen zijn nog moeilijk maar ze zijn super aardig. Maandag is het Independence day hier in de VS dus het hele weekend zijn er tal van activiteiten.

Morgen gaan we naar de Hollywood Bowl, een openluchtheater waar een concert wordt gegeven wat wordt gecombineerd met een grote vuurwerk show. Dan hebben we het plan opgepakt om een klein roadtripje te gaan doen met een groep en de rest van het weekend langs de kust door te brengen, aangezien het dit weekend over de 40 graden is in LA is dat dus geen verkeerd plan. Maandag zullen we dan ergens een mooi plekje uitzoeken om weer naar het vuurwerk te kijken en gezellig te chillen :)

Aan activiteiten overigens geen gebrek, onze RA's (USC studenten die bij ons inwonen) plannen van alles, gister gaf Richelle een feestje in haar kamer en toen kwam ik in gesprek met haar vriendje, die een muzikant is en bijna op tour gaat. Super leuk om te horen, iedereen met wie je praat heeft een droom en werkt hier keihard aan wat echt super inspirerend is! Richelle zelf is een art student en heeft aan het einde van de zomer een expositie, super leuk allemaal. 

custom_1256397203003_usc-song-girls.jpg USC zelf wordt het steeds drukker omdat er een aantal programma's al eerder beginnen en waar mensen extra vakken voor moeten volgen. Er zijn dus constant openingsceremonies. Vandaag was er ook weer een. Een deel van de marchingband( zij zijn serieus enorm goed hebben oa optredens met verschillende rockbands gedaan en zijn in Glee! geweest) was er voor opgetrommeld, er waren cheerleaders, vlaggendragers en een aantal meiden van het spirit team. Ik denk dat veel van jullie het niet kunnen voorstellen maar het is zo gaaf om in een omgeving te zijn waar iedereen zo een enorme spirit heeft. Wie hier ooit langskomt zal het nog wel ervaren, iedereen is supertrots om een Trojan te zijn en draagt het rood en goud dan ook met trots. We hebben ook onze fight song die ik nog niet helemaal ken maar ik krijg er echt kippenvel van als ik zie hoe iedereen die hier op school zit meezingt en trots de bewegingen met het victory teken mee doet. Dat zie je in NL nou nooit. Het is echt super bijzonder, helemaal als het sport seizoen dadelijk weer begint, dan ga je met de hele school als een groep naar het stadion helemaal in rood en goud en dan zijn er tientallen rituelen die er moeten worden afgerond echt super vet allemaal. Ik voel me ook al helemaal Trojan met onze mascotte boven mn bedje :)

dit geeft wel een leuk idee:
http://www.youtube.com/watch?v=cxeaARH_jcM Het is de fight song van USC 

Ik vermaak mezelf dus enorm en ben blij dat ik nu een avondje even niets heb :)

Fight on!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten