dinsdag 5 juli 2011

4th of july weekend

Zaterdag ochtend was het dan echt zo ver, het zat er op voor papa en al vroeg vertrok hij richting LAX. Voor mij was het een relax dagje. Ik had vast mijn huiswerk gemaakt en ik had wat boodschapjes gedaan. Om vijf uur was het tijd om te gaan verzamelen en gingen we op weg naar de Hollywood Bowl. Een absolute must-see hier in LA en vooral erg populair bij de locals.

Hollywood Bowl is een enorm groot openluchttheater waar gedurende de zomer allerlei activiteiten zijn. Uiteraard begon de avond met het volkslied en vervolgens was er een klassiek concert wat odes bracht aan alle onderdelen van het Amerikaans leger. Na de break was het tijd voor het concert van John Oats en  Daryll Hall. Hier vonden wij eigenlijk niets aan dus we waren vooral met elkaar bezig en alle andere plannen voor het weekend. De show werd afgesloten met een vuurwerkshow wat ook niet heel bijzonder was, maar het was wel heel gezellig gelukkig!





Het plan van de roadtrip was inmiddels van de baan en is vervangen door andere activiteiten. Zondag ben ik met Laura, mijn nieuwe Mexicaanse vriendin die ook naar Annenberg gaat naar Glendale geweest waar we heerlijk hebben geshopt. Uiteindelijk zijn we de hele dag bezig geweest en Laura heeft me geholpen met het installeren van mijn TV. :) 's Avonds hadden we een kleine meeting in mijn kamer wat altijd erg gezellig is. Ik leer hier enorm veel over andere culturen wat ook erg mooi meegenomen is natuurlijk.

Maandag was het dan tijd vooreen van de belangrijkste feestdagen hier in de VS; Independence Day! Ik heb het helemaal American style gevierd. In de ochtend hebben we lekker boodschapjes gedaan en aan het begin van de middag ben ik samen met Laura, haar vriendje en Julia naar Huntington Beach gereden. Dt ligt in Orange County en wordt ook wel surfers paradise genoemd. Het is een typisch surfstadje met een enorme strand cultuur. Toen we de auto eenmaal kwijt konden zijn we op het strand gaan liggen en konden we genieten van een live concert en natuurlijk van de zon. Er waren ook allerlei standjes met eten en frutsels dus genoeg vermaak. Ook hebben we een prachtige zonsondergang gezien hier. De zon gaat hier om ongeveer kwart over acht onder en om 10 voor 9 is het echt pikkedonker. De show begon om negen uur onder begeleiding van verschillende Amerikaanse liedjes die zeggen hoe geweldig de VS wel niet is. de show duurde ongeveer een half uur maar was echt prachtig, veel rood wit blauw vuurwerk en figuurtjes en harde knallen. Vooral het feit dat je met duizenden op het strand zit geef echt een speciaal effect aan alles.  Stom toevallig zaten er Nederlanders achter ons. Daarna was het tijd om weer naar huis te gaan. Enorme file natuurlijk, het duurde dan ook meer dan twee uur om weer thuis te komen maar het was het meer dan waard. 






Helaas heb ik gister een kamer genoot gekregen, ik heb er nog niet ontmoet maar ik vind d'r niet aardig. Ze stond vanochtend voor zessen op en ging allemaal dingen doen super vervelend en weg nachtrust. 

Vandaag weer school gehad en nu zit ik een poging te doen om aan m'n huiswerk te beginnen maar dat wil nog niet echt lukken helaas! 

Fight On!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten