dinsdag 11 oktober 2011

My very first Mexican wedding

Nou het was me het weekend wel zeg omdat ik uitstel voor mn project had gekregen kon ik dit weekend naar de traditionele Mexicaanse trouwerij van Carlos en Nilza, de broer en schoonzus van mijn lieve vriendinnetje Laura. Het begon allemaal afgelopen donderdag na school zijn we met de auto naar San Diego gereden en daar werden we opgepikt door vrienden van Laura's vader die ons over de grens brachten naar ons hotel in Tijuana. We hadden dar echt een prachtige kamer en naar een heerlijk diner zijn we gaan slapen want we moesten er om een uurtje of 5 alweer uit om onze vlucht te halen. 
Me wat moeite waren we keurig op tijd en werden we afgezet op het vliegveld voor .onze vlucht naar Hermosillo. Eenmaal aangekomen werden we opgepikt door de chauffeur en Arturo, Laura's vriendje. Zij brachten ons naar het prachtige hotel waar ik dan eindelijk Laura's familie heb ontmoet. Er waren 52 familie en goede vrienden van Laura's broer in het hotel en dit is slechts 5% van de familie haha niet voor te stellen voor mij. Laura's moeder is echt geweldig en iedereen heeft me echt heel hartelijk ontvangen. Ze vonden mn haar en lengte geweldig en iedereen wilde aan me zitten haha. Ook voelde ik me een klein beetje een celeb want ik werd constant gefilmd of op de foto gezet, blijkbaar is het best bijzonder om een meisje uit Nederland op de bruiloft te hebben. Ik zal proberen om zo snel mogelijk alle foto's te verzamelen maar dat zal nog wel even duren. 

 

Nadat iedereen was aangekomen in het hotel zijn we samen met het bruidspaar naar een traditioneel restaurant gegaan om gezellig te eten. Er was een Mariachi band en ik moest allerlei gerechten uitproberen van iedereen en het was heerlijk eten. Wat wel heel lastig is geweest is de taal, bijna niemand sprak engels dus soms was het best wel lastig om alles te begrijpen maar mn spaans is er wel op vooruit gegaan :). Ik heb ook eindelijk de rest van Laura en Arturo's vrienden ontmoet, ik had al een groep ontmoet toen die hier waren maar nu waren ook de laatste twee op de bruiloft. De grap hiervan is dat Laura en Arturo enorm fanatieke twitteraars zijn en heel veel over mij hebben getweed de laatste tijd. Onder hun groep vrienden was een soort wedstrijdje ontstaan wie mij voor zich kon winnen, erg vlijend haha. Anyway Fer en Cesar waren hier het extreemst in en die had ik nu dus eindelijk ontmoet, ze waren helemaal verlegen haha. 

Na het eten waren we weer terug gegaan naar het hotel en waren wij als "jongeren" zijn naar onze kamer gegaan en daar zijn we spelletjes gaan spelen. Onder andere Who's de Man in het Spanglish( een combinatie van engels en spaans) erg gezellig in ieder geval. Uiteindelijk hadden we besloten om het nachtleven van Hermosillo te gaan verkennen en zijn we in een club beland wat allemaal erg gezellig en erg laat is geworden. 

Zaterdag ochtend moesten we na drie uurtjes slaap alweer op want het was de dag van de bruiloft. Na een ontbijtje zijn alle dames naar de salon gegaan om onze haren te laten doen. Het was een heerlijk verwennerij allemaal. Ook hadden ze mijn jurk die ik van Lau had gekregen helemaal op mij laten aanpassen dus na alle haar en make-up zagen we er allemaal op ons best uit. En het was tijd om naar de kerk te gaan. Nilza en Carlos zagen er prachtig uit en we konden al snel onze plaatsen in  nemen in de kerk. pff en dat was me nog een heel gedoe zeg die trouwerij. Het was een enorm zwaar katholieke dienst met enorm veel gebeden en kruisjes slaan en ik verstond er niets van haha maar ik begreep het deel van de kus en de ringen en dat is toch het belangrijkste. Na een half uur zat het er alweer op en konden we de kerk verlaten want de volgende bruid stond alweer te wachten. 

We werden allemaal in auto's geladen en naar een prachtige locatie buiten de stad gebracht. Het was adem benemend mooi net een sprookje. Overal stonden prachtig gedekte tafels met satijne tafelkleden en lichtjes en bloemen en door de hele tuin heen stonden overal hele mooie kaarsen. Er was een prachtige tafel met allerlei zoetigheden, zoals cupcakjes met ringen erin en cakjes in de vorm van een bruid en bruidegom. ook was er een waterval en een hele mooie dansvloer. 

 

Er was eten in overvloed en ze hadden ieder drankje dat je maar wilde hebben. na het dienr was het tijd voor de eerste dans van het bruidspaar en natuurlijk het gooien van het boeket en de garterbelt. En daarna was het tijd voor feesten! iedereen kreeg heerlijk slippers dus de hakken konden uit en toen was het gaan met de banaan. In mexico zijn ze nogal van de hulpstukken dus constant kreeg je de meest grappige dingen in je handen: verlichte ijsblokjes, verlichte ringen, hoeden, opblaas gitaren, rare strikken en ga zo maar door. Het feest ging tot in de vroege uurtjes door en inmiddels had een van de Mexicaanse vrienden van Lau, Fernando mij stiekem wel een beetje voor zich gewonnen...
 

 
 

Na weer een nacht met amper slaap was het zondag dan tijd voor een meer traditioneel feest. We werden weer naar een andere locatie gebracht en hier stond de Mariachi band al klaar. Dat was wel een beetje hel, na dagen weinig slaap is negen uur lang mexicaanse smartlappen best heftig... Fernando had zn vlucht gecancelled omdat hij nog langer wilde blijven dus dat was dan wel weer heel gezellig. Toen ook dit hele spektakel er weer op zat waren we weer terug naar het hotel gegaan. Na weer een hele korte nacht moesten we er om vijf uur alweer uit om iedereen gedag te zeggen en even later ook zelf weer onze vlucht naar Tijuana te pakken en via San Diego weer naar huis te rijden. 

 

Het was met het weekend wel weer haha en het heeft nog een Mexicaans staartje geregen dus ben benieuwd hoe dat gaat aflopen...

Ik hoop dat de foto's snel komen!

Fight On!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten