zondag 12 februari 2012

Grammy weekend

Dit weekend was absoluut absurt ik kan bijna niet geloven wat er allemaal is gebeurd wie ik heb ontmoet en heb gezien en heb naast gestaan haha.. Ik ben er wel achtergekomen dat ik last heb van een zeldzame vorm van starstuckness. De meest grote A listers staan naast me en het doet me absoluut niets maar er staat een bn'er naast me en begin spontaan te shaken haha maar goed dat je die hier niet zoveel hebt! Ik realiseer me wel dat ik na dit weekend en de Mtv awards eerder letterlijk geen enkele muzikant kan bedenken die in niet "in het echt" heb gezien, pretty cool.

Maar laat ik nog even bij het begin beginnen, afgelopen zondag was het super sunday, of te wel SuperBowl Sunday. Wij met z'n alle naar Hooters en de hele dag football en de puppybowl kijken en heel erg veel eten haha we worden hier veel te amerikaans met zn alle.


De rest van de week stond in het teken van werken en natuurlijk de Grammy's m'n collega Laura was lief geweest om me in zowel de grammy's als de Clive Davis party te krijgen. Dat betekend dat ik het hele weekend op de rode loper heb gewerkt. Vrijdag moest k eerst mn accreditation ophalen in the LA convention center en daar stikte het al van de pers en grammy bezigheden. Zaterdag was het dan tijd voor de jaarlijkse Clive Davis party, mn eerste red carpet :)
de credentials 


Dit gaat als volgt: je wacht in de holding area, een celeb, wij noemen dat talent, komt aan gereden buiten staan dan zogeheten spotters met oortjes in  die vertellen de zogeheten. wrangler wie er aan komt en de wrangler roept een van ons. Maar zo makkelijk ging het zaterdag helaas niet. Ik kwam 's middags aangereden bij het Beverly Hilton en zag dat er wat brandweer wagens langs de kant stonden maar ja dat is natuurlijk altijd bij evenementen dacht ik. Ik was een uur te vroeg en ben daarom gaan helpen in de media stand toen onze baas een smsje binnen kreeg en wit wegtrok, ze zie gelijk tegen ons er is iets heel ergs gebeurd maak alles klaar en bereid je voor op een hel. Wij waren dus helemaal in de war maar toen hadden we al snel door day Whitney zojuist was overledene drie verdiepingen boven ons... De brandweer die buiten klaar stond ( zij doen hier de eerste hulp) had helaas niets meer voor haar kunnen betekenen. maar ja en wat doe je dan... talent was al onderweg pers stond al klaar en het werd echt een gekkenhuis maar wij moesten doen alsof er niets aan de hand was en gewoon doen alsof alles door zou gaan. Vervolgens werden we in een aparte kamer geroepen en kregen we een persvoorlichting over wat we allemaal niet mochten zeggen. De publisisten moesten als een gek alle statements van andere klanten verzamelen zodat dat online gegooid kon worden. inmiddels was het zeven uur en werd besloten dat de show gewoon door zou gaan in een gematigde versie. Een aantal genodigden besloten bijvoorbeeld om geen rode loper te doen. en Clive Davis zelf, wie Whitney's mentor is geweest besloot via de achterdeur binnen te komen.


Natuurlijk waren er genoeg sterren die maar al te graag de rode loper wilde doen want het blijft Hollywood en een camera moment blijft goud waard. mijn eerste talent was Skrillex een mega populaire dj, heeft vandaag 3 grammy's gewonnen en is maatje Roel van Velzen. Hij was enorm aardig, ik werd aan hem voorgesteld en daar gingen we dan... alle tv stations af, op de foto en daarna nog all print bladen  een hele ervaring maar het voelde echt zo natuurlijk haha. De kunst is om zonder dat je talent het doorheeft zo veel mogelijk journalisten te ronselen om diegene te interviewen. Dus als hij in een interview staat bij de een ga je naar de volgende vertel je hoe geweldig jou klant is en hopen dat hij daar dan heen ging, dat is best wel goed gelukt ( google het maar) en dan zet je ze uiteindelijk bij de deur af en gaan zijn naar binnen. normaal gesproken kun je via een achterweg weer terug naar de holding area maar hier was geen ruimte voor deze keer dus moet je via de loper ook weer terug en zo stond ik ineens naast Britney Spears en Richard Branson haha

op 1 minuut zie je mij met skrillex staan terwijl blake sheldon voor ons langs loopt...

Eenmaal weer terug kreeg ik mn volgende talent, Kim Kardashian!! ze wilde alleen foto's doen en daarom had ik de loper voor haar vrijgemaakt en kon ze vrijuit foto's doen dat was echt wel even een big deal voor mij en haar pr man vond dat ik het goed gedaan had en dat was natuurlijk weer mooi meegenomen :)


Mijn laatste klant van de avond was Ben Verdeen, een oude rot in het vak en gewoon een schattig mannetje die mij zn koningin noemde hihi


http://www.grammy.com/videos/ben-vereen-at-pre-grammy-gala

http://www.billboard.com/photogalleries/grammys-2012-photos-from-the-show-and-backstage-1006149552.story#/video/id/1448606032001 

op deze filmpjes zie je een van zn interviews met mij in de achtergrond...

ik heb zo ongeloofelijk veel mensen gezien daar echt niet normaal...
top of the carpet 


Vervolgens was het zondag dan echt tijd voor de Grammys. Om elf uur moesten we alweer klaar staan en om twaalf uur barste het geweld weer los. In het begin krijg je enorm onbekende mensen, 90% van de grammy categorieeen wordt niet eens uitgezonden, en het is heel moeilijk om deze mensen in de pers te krijgen mijn eerste talenten waren Chris Strachwitz en Adam Machado, zij hebben beide een Grammy gewonnen vandaag :) 
Adam Machado

vanuit the holding area 


Vervolgens het producers duo Dru and Mayne aka The Runners,  die California King Bed en Cheers! voor Rihanna hebben geproduceerd. Uiteraard waren zij behoorlijk populair en het heeft me een uur gekost om hen over de loper te begeleiden...


awkward ik kan dat dus niet poseren op de rode loper 

Vervolgens stond ik weer klaar en zag ik dat Paris Hilton en Afrojack aankwamen, ik had stiekem mn zinnen gezet op hem want het leek me wel even leuk Nederlanders onder elkaar. Helaas werden ze toegewezen aan twee mensen voor mij. Vervolgens werd het meisje voor me weer aan iemand toegewezen en stond ik vooraan in de rij en kwam de pr dame van Afrojack naar me toe dat ze nog iemand nodig hadden...Toen heb ik mezelf wel even een innerlijke High Five gegeven. Het was best wel gezellig want hij vond het ook wel grappig dat ik uit Nederland kwam. Deze keer duurde het ook weer ruim een uur voordat Paris en hij uiteindelijk alles hadden afgehandeld en binnen waren.

http://www.billboard.com/charts/hot-100#/video/id/1448807058001

hier sta ik ook nog even op de achtergrond
mijn top talenten van dit weekend; Afrojack, Paris Hilton en Skrillex

Ergens tussendoor had ik ook nog een latin zangeres gedaan(D'manti) en toen ik uiteindelijk voor de laatste keer terug kwam was de carpet gesloten. het heeft me letterlijk vijf uur gekost om vier keer heen en weer te lopen haha vervolgens heb ik nog wat gegeten met twee collega's en nu zit ik thuis uitgeteld de grammy's op tv te kijken en het internet af te struinen op zoek naar de pers die mij talenten heeft behandeld. 
d'manti 


Het was me het weekend wel weer zeg maar morgen weer terug in het alledaagse leven en maar weer eens aandacht aan school besteden:) Ik kan niet geloven wie ik allemaal heb gezien van de beachboys tot aan David guetta en daedmau5 en mumford and sons and kings of leon tot aan blake sheldon en britney haha ik kan weer even voort

Paris en Deadmau5 en ik in the back :)



Laura, Ik en Courtney 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten