zondag 21 augustus 2011

welcome week full on!

ahhh m'n laatste vrije avondje in een hele lange tijd morgen gaat het "echte" leven dan officieel beginnen met m'n eerste college! Ik hoop maar dat ik kan slapen vannacht... Gelukkig ben ik niet de enige morgen en gaat het voor zo een 30.000 andere dan ook (weer) beginnen.  Vandaar dat het de afgelopen week dan ook welkom week was en dat verliep ongeveer als volgt:


Na het verhuizen heb ik met Laura afgelopen week woensdag een filmpje gepakt voor de nodige ontspanning, en true Gleeks as we are zijn we naar de 3d concert movie van Glee gegaan om lekker een avondje mee te zingen :)

Donderdag was het dan tijd voor de Anneneberg orientation day. The Annenberg school of communication and journalism is de school op USC waar ik de komende jaren al mijn colleges ga volgen. om 9.00 uur sharp begon de faculty ons welkom te heten met de prachtige boodschap dat wij tot de meest slimme mensen iop aarde behoren en dat dit samen met onze ambitie de reden is dat wij uitgekozen zijn om dit programma te volgen. Dit ging nog een tijdje zo door in allerlei superlatieven wat behoorlijk vlijend was mar natuurlijk wel heel Amerikaans. Ook werd ons de mededeling gedaan dat we ons sociaal leven de komende twee jaar wel gedag kunnen zeggen omdat het programma zo zwaar is dat je alleen maar met Annenberg bezig bent en de tijd die je voorjezelf hebt besteed je aan de verschillende organisaties die hier op school zijn. Ook begonnen de verschillende docenten te vertellen hoe streng ze zijn vier fouten in je essay en ze lezen het niet meer en andere angstaanjagende uitspraken.... De schrik zit er goed in, vandaar dat ik op dit moment dan ook met behoorlijk wat buikpijn op de bank zit.  Verder werden alle regels uitgelegd en was er tijd voor vragen ook kwam de Dean nog even langs om nogmaals te vertellen dat dit de beste communicatie opleiding van Amerika is enz, enz. en om ons uit te nodigen voor een feestje van hem volgende week :) Om elf uur was het dan tijd voor de lunch, alle nieuwe undergrad en grad studenten kwamen bij een en er was van alles gratis eten en drinken en alle aan Anneberg gerelateerde commissies en standjes met Annenberg spullen. Ik heb me dan ook gelijk aangemeld bij verschillende organisaties dus ik ben benieuwd hoe dat zal zijn!

Vrijdag heb ik een beetje gechilled en 's avonds zijn Laura en ik weer eens naar Hollywood gegaan we hebben een soort kroegen toch gedaan wat wel grappig was en uiteindelijk zijn we in de derde club blijven hangen en uiteindelijk weer veilig naar huis gegaan natuurlijk!!



Zaterdag was het pool dag!! Laura heeft een heerlijk zwembad in haar gebouw en stomtoevallig was daar een poolparty zaterdag dus we konden lekker chillen met muziek en eten en een drankje :) S' avonds was het de belangrijkste dag van welcome week namelijk the welcome home rally. Zoals ik al eerder heb geschreven beschikt USC over de " the greatest marching band in the history of the universe" Dit zijn altijd minimaal 60 studenten die de hele zomer al band camp hebben gehad om helemaal klaar te zijn voor het football season. En de zaterdag voor school begint presenteren ze zich voor het eerst aan de school inclusiek cheerleader, mariorettes, vlaggendragers en het spiritteam. Samen speelden ze alle schoolliedjes voor het footbalteam en kregen we uitlege hoe wij als publiek mee moeten doen. Dit was echt een kippenvel momentje iedereen hier heeft zo ontzettend veel schooltrots en is zo enthousiast dat was echt supergaaf om mee te maken en ik snap nu echt waarom het de trojan family is hier op school! 

hier is een link naar hoe de rally ongeveer verliep (dit filmpje wilde niet uploaden vandaar de link)

http://www.youtube.com/watch?v=1uPBYLAVWZ4

en voor de Kanye liefhebber deze:


Naast dat de band Kanye doet doen ze ook the shuffle song van LMFAO dat is echt leuk om te zien, wij zullen ons wel vermaken tijdens Football!!

Vervolgens ging de rally over in een concert met verschillende bands en daarna heb ik met Laura en laila nog ven bij mij thuis gezeten en gekletst over de grote dag van Kim Kardashian natuurlij wat hier veel groter is dan de royal wedding hahah

Vannochtend was ook weer heel spannend want het was tijd voor de final scrimmage!! Dit betekend dat dit de laatste oefenwedstrijd was van de trojans voor de eerste wedstrijd op 3 september. Het was een hele wedstrijd en de ene helft van het team speelde tegen de andere helft van het team. Het was voor mij een kans om een beetje in de regels te duiken maar ik begrijp er nog steeds niet van maar het is straks makkelijker hoop ik als er twee verschillende teams zijn!!






Na anderhalf uur hadden we het wel gezien en zijn we weer andere dingen gaan doen het was ook nog eens bloedheet dus we geleden zowat van de stoeltjes af!! En nu is het dan bijna de grote dag....
Als afsluiter nog even de held van de school: 


Matt Barkley is onze QB ( quarterback) en ja hij is de meest populaire gast op school en gaat volgend jaar in de NFL spelen en minimaal 30 miljoen per jaar verdienen... Hij wordt dan ook redelijkgoed bewaakt :( 


Fight on!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten