woensdag 10 augustus 2011

graduation & celebration

Zo weer even een momentje van rust na een heleboel drukke dagen, dus tijd voor weer een verhaaltje!

Vorige week hadden we onze afsluitende toetsen dus het was even flink bikkelen om goede cijfers te halen. Zo had ik een speech en nog twee spreek momenten voor oral skills, twee toetsen voor grammar en mn onderzoekspaper voor reading & writing en na heel wat frustratie heb ik alles gelukkig op tijd afgekregen.
Vervolgens was het dan tijd om een beetje te relaxen en te beginnen met het afscheid nemen van een aantal  hele lieve mensen :(

Donderdag ben ik met Achille, Nicolo en Julia naar Manhattan beach geweest. Een prachtig strand heel relaxed en rustig. Ik heb zelfs gezwommen al was het meer woest aangevallen door golven haha. Het was in ieder geval een hele leuke middag en 's avonds ben ik nog even lekker naar de bios geweest.

Vrijdagochtend was het dan tijd voor de closing ceremony. We werden allemaal uitgenodigd in de balzaal van een hotel vlakbij USC en daar zaten we allemaal aan van die ronde tafels. Ze hadden een heel mooi programma voor ons gemaakt terwijl we daar zaten te ontbijten. Er was erg veel applaus en complimenten tijd haha. Ook hadden ze een heel mooi filmpje gemaakt van onze tijd deze zomer. Vervolgens was het tijd voor de diploma's een voor een moest je per level naar voren komen en je leraren een hand schudden en je diploma in ontvangst nemen. Ik ben geslaagd met high honors en perfect attendance. Dit betekend dat mijn gemiddelde zoiets was als cum laude en ik altijd 100% inzet heb getoond en aanwezig ben geweest. Ik had een mooi lijstje cijfers verzameld dus dat is weer iets om trots op te zijn. Ook werd de uitslag bekend gemaakt van een poll die onder de studenten werd gehouden. Ik was met Laila verkozen tot knapste meisje HILARISCH en met Tala tot grootste partyanimal, waar ik erg trots op ben. 's avonds hebben we dat nog even goed gevierd in mijn huisje en daarna zijn de zomerstudenten echt vertrokken. Dus geen lieve Italianen meer helaas en ik moet nu voor het eerst voor mezelf koken...








Inmiddels waren Laura haar nichtjes uit Mexico aangekomen en zaterdag hadden wij hen meegenomen naar Manhattan beach waar we lekker geluncht hebben en lekker op het strand hebben gelegen..






's Avonds was het dan tijd om die twee meiden Hollywood te laten zien ik had een smsje naar Chris de promoter gestuurd en even later stonden we weer heerlijk aan zijn tafel in Playhouse, zo fijn als er geen rijen zijn en je niet hoeft te betalen :) Het was weer super gezellig en natuurlijk veel te laat geworden :) al is laat hier toch heel anders dan laat in Amsterdam want in LA moeten de clubs om 2 uur al sluiten wat wel minder is. 
Laura en Chris


een van de nichtjes


syd (vrouw van chris)  en haar vriendin 

Zondag hebben we even uitgerust en daarna hebben we de meiden een tourtje LA gegeven Hollywood sign, rodeo drive, santa monica pier, alle leuke dingetjes :)

Fer & Pauola






's Avonds hadden de meiden een traditionele Mexicaanse feestmaaltijd bereid wat erg lekker was. We zijn lekker vroeg gaan slapen want Maandag was het tijd voor Disney!!!!!

Het was voor mij 12 jaar geleden maar gelukkig was alles nog hetzelfde. We hebben alles gedaan star zone, space mountain, haunted mansion toon town, it's a small world, indiana jones,  pirates echt alles. Het was helaas wel erg druk dus we moesten vaak lang wachten maar het was echt heel erg leuk. Eind van de middag hebben we de parade bekeken met alle prinsessen en sprookjes vervolgens het vuurwerk boven het paleis wat echt super mooi gedaan was met alle muziek uit de verhalen en beelden en vuurwerk helemaal op elkaar afgestemd. Daarna was het tijd voor de fantasmic show, hierbij liet Mickey je al zijn dromen zien door middel van water effecten en allerlei boten die voorbij kwamen. Heel indrukwekkend allemaal. Aan het einde van de show, het was inmiddels na elven zijn we nog vier keer in de splashmountain gegaan totdat we echt helemaal zeiknat waren maar het was wel echt super leuk haha. Vervolgens weer naar huis om weer een beetje te slapen voor de tweede dag Disney :)

















Gister was het dan tijd voor Disney's California adventure park, hier hebben ze alle sprookjes in gedaan die ze in het andere park vergeten waren, zoals Alladin bijvoorbeeld. Het is wel erg makkelijk als Disney maar 35 minuten van je huis vandaan is, ik mag namelijk op mijn pas nog een dag er heen in de komende 6 weken dus als ik me verveel kan ik er zo heen :) 

In dit park heb je een hele snelle en lange achtbaan deze was het leukste van alles en natuurlijk hebben we ook hier weer alle attracties gedaan. In de nieuwe Toystory attractie en naar de Alladin musical die erg leuk was. Weer in een attractie waar je zeiknat wordt en nog veel meer natuurlijk. Dit park sluit eerder dan de andere en als laatste hebben ze een mega grote fonteinen show: the wonderfull world of colours. Dit is echt heel gaaf om te zien. De fonteinen, muziek en licht effecten zijn echt prachtig, dit wordt afgewisseld met een mistgordijn waar ze dan beelden uit de films laten zien echt onwijs mooi en zelfs emotioneel bij het moment dat simba's vader doodgaat en de scène dan overgaat in bambi en vervolgens in alle zoenscènes van de prinsen en prinsessen. Ook is hier extra veel aandacht besteed aan pirates en Jack Sparrow :) Het was een erg mooie afsluiting van deze twee Disney dagen, iets wat je toch wel gezien moet hebben als in LA woont! 

Alladin musical 

Alladin op z'n vliegende tapijt 










hier een kleine impressie van de show.


Vandaag dus mn rustdagje en vast mn spullen inpakken want ik moet waarschijnlijk dit weekend verhuizen. Morgen en overmorgen heb ik mn international orientation dus ik ben erg benieuwd wat voor nieuwe studenten er allemaal binnenstromen...

Fight on!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten