zondag 25 september 2011

the undergrad experience

Nou daar ben ik weer, ik had vorige week niet veel te vertellen dus ik heb er eentje overgeslagen maar nu heb ik wel weer wat leuke verhaaltjes :)

Vorige week een erg leuke feestje gehad met een groot deel van de international grad studenten, lekker uit de hand gelopen natuurlijk maar in tegen stelling tot alle undergrad feesten werd ons feest niet afgekapt door DPS (campus security) De dag erna was het weer tijd voor Football en onze Trojans hebben het gepresteerd om ook de derde wedstrijd te winnen en daardoor een hele goede positie in de ranking te krijgen. Ik ben nog steeds geobsedeerd door de twee spelers in mijn maandag klas ik durf alleen niets over football te zeggen omdat ik nog maar een paar wedstrijden heb gezien haha. 

Verder heb ik deze week weer hard gestudeerd, ik heb mn persoonlijke records verbroken door tot een uur 's snachts door te gaan en zolang op campus te zijn dat ik er drie maaltijden op een dag nuttig. Ik ben blij als mn midterms voorbij zijn en ik weer een beetje adem kan halen. 

Afgelopen vrijdag 23-9 was het dan tijd voor de eerste grad bar van het jaar. Dit betekend dat USC, UCLA en CAL tech een club afhuren en iedereen elkaar in Hollywood treft om gewoon lekker uit te gaan. Ik was natuurlijk met laura maar ik had ook al mijn Asian friends ervan overtuigd dat ze dit toch echt een keer gezien moesten hebben. Wonderbaarlijk genoeg kwamen ze ook allemaal wat nog wel enige hilariteit veroorzaakte omdat ik een paar keer de vraag kreeg: wat doe je dan tijdens uitgaan? waarop ik antwoorden wat doe jij tijdens uitgaan? En zei daarop weer antwoorden: spelletjes!? Hier had ik dan weer even geen antwoord op maar aan het einde van de avond waren ze allemaal heel blij en hebben ze erg veel plezier gehad :) 

Voetjes deden zoooo een pijn!

Dankzij mn 4 inch hakken...


Gister hadden onze mannen hun eerste uitwedstrijd in Tempe, Arizona. de afgelopen 11 jaar hebben de deze school weten te verslaan en uiteraard gister natuurlijk niet. Ondanks deze motiverende video bakte ze er niets van. Let vooral op nummer 40 en 44 want dat zijn mijn klasgenootjes hihi. Nummer 2 en nummer 7 zijn de sterspelers van het team voor de geïnteresseerde. Wij allemaal in dikke grafstemming, want het komt er op neer dat als zij verliezen iedereen hier minstens een week van bij moet komen.. Ben benieuwd wat mijn klasgenoten daar op hebben te zeggen ( niet dat ik dat ga vragen) 

Na football had een klasgenootje van mij, Alexis, Laura en mij meegenomen op een huis avontuur. Aangezien de undergrad en graduate experience dag en nacht van elkaar verschillen wilden wij wel eens weten hoe het echte Amerikaanse college life er aan toe gaat en dat hebben we geweten hoor. Wij naar Manilow een straat met allemaal onofficiele studenten huizen en een grote zooi. Het zijn allemaal mega huizen waar heel veel studenten wonen, hun slaapkmaers ook nog eens moeten delen en niemand schoonmaakt en drie keer in de week feesten worden gegeven. Omdat je in Amerika niet uit kan gaan onder de 21 jaar is dit het hoogte punt van de week. Wij eerst naar de red party. In de achtertuin van Alexis' vrienden. Lau en ik waren veruit de oudste maar ja. Alcohol is gratis en zo goedkoop dat wij er niet eens aan durfde ruiken en al die schattige undergradjes waren laveloos. En zoals Alexis voorspelde kwam om 10 voor 12 DOS binnen en moest het feest worden afgesloten. Lau en ik vonden het geweldig want dit is echt zoiets als je altijd in de films ziet. Niemand behalve wij was onder de indruk en iedereen stak massaal de straat over om naar het huis van de waterpolo spelers te gaan. Wij daar  nog even rondgekeken en dit was nog erger dan het vorige feestje en toen de brandweer ambulances en DPS de hele straat blokkeerde vonden wij het tijd om maar weer eens te gaan. Dit hele gedoe dat campus security moet komen gebeurd dus zo een drie keer in de week op de plekken waar al die undergrad feestjes worden gegeven. Omdat Alexis lid is van een sorority nam ze ons mee naar haar "huis". Het huis van de alpha chi omega ligt aan de ROW waar alle echte verenigingen hun huizen hebben. In dit huis wonen 50 meisjes! En die delen hu kamer met z'n vieren. De huizen zijn prachtig en ze hebben hun eigen chef die alles kookt, tuinman, schoonmaker en ga zo maar door. Na een uitgebreide rondleiding en een hele uitleg hoe het lid worden er hier aan toegaat vonden Laura en ik dat wel wel genoeg college experience hebben opgedaan en houden we het gewoon weer bij de grad feestjes. Voor iedereen die legally blond heeft gezien. Dat is hier opgenomen en de huizen zien er dan ook allemaal zo uit en o ja in de film gaat ze naar Harvard maar dat is dus gewoon USC haha.

Ik ga weer aan de studie,

Fight On!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten